Search
Close this search box.
جراحی زیبایی واژن تصویر شاخص

جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن یکی از جراحی‌های زیبایی محبوب است که انواع مختلفی دارد و بسته به نیاز و خواسته‌ی مراجعه کنندگان، بهترین نوع آن انجام می‌شود. اگر شما هم جزو افرادی هستید که اندازه‌ی لابیاهای واژن و یا ظاهر آن برای شما مشکلات فیزیکی و روحی به وجود آورده است، ما در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا با دلایل انجام، مزایا و انواع جراحی زیبایی واژن آشنا شوید.

انواع جراحی زیبایی واژن
انواع جراحی زیبایی واژن

علت انجام جراحی زیبایی واژن

دلایل مختلفی را می‌توان برای جراحی زیبایی واژن بیان کرد. برای مثال: 

  • به وجود آمدن اختلالات جنسی به علت گشادی و کاهش خاصیت کشسانی واژن  
  • احساس درد هنگام برقراری رابطه‌ی جنسی
  • احساس درد در ناحیه‌ی واژن هنگام انجام بعضی فعالیت‌های ورزشی مانند دوچرخه سواری
  •  خارش و تحریک مکرر در آن ناحیه
  • افتادگی، شل شدن و گشاد شدن واژن پس از زایمان به علت کشیدگی بافت‌های واژن و کانال واژن 
  • بزرگ بودن لابیاها که منجر به احساس درد و یا کشیدگی به علت پیچیده شدن آن‌ها می‌شود

مزایای جراحی زیبایی واژن

جراحی زیبایی واژن می‌تواند مزایای زیادی را برای افرادی که با مشکلات مربوط به واژن درگیر هستند، به همراه داشته باشد. پس از انجام آن، نه تنها مسائل جسمی بهبود و درمان می شوند، بلکه نگرانی‌های روحی و روانی مانند نارضایتی یا کاهش اعتماد به نفس نیز برطرف می‌شوند. تکنیک‌های مختلف جراحی زیبایی واژن می‌توانند این مزایا را ارائه دهند: سفت کردن کانال واژن، افزایش کیفیت و رضایت در رابطه‌ی جنسی، جوان‌سازی و رفع تغییر رنگ واژن، عدم وجود محدودیت یا ناراحتی در حین فعالیت‌های فیزیکی و ورزشی، افزایش اعتماد به نفس، بهبود ظاهر لابیای واژن و از بین بردن هر گونه عدم تقارن.

انواع جراحی زیبایی واژن

در این بخش از مقاله به برخی از رایج‌ترین جراحی‌های زیبایی واژن خواهیم پرداخت:

جراحی لابیاپلاستی

لابیاپلاستی یک گزینه مناسب برای افرادی است که به دنبال کاهش اندازه لابیای داخلی خود هستند. این روش جراحی همچنین زمانی که عدم تقارن بین لابیاهای کوچک وجود دارد استفاده می‌شود.

این مقاله نیز ممکن است برای شما مفید باشد: لابیاپلاستی

واژینوپلاستی (تنگ کردن واژن)

در مواردی که افراد کشش بافت و عضله در واژن را به دلیل زایمان‌های متعدد تجربه کرده اند، ممکن است برای بهبود وضعیت خود و افزایش رضایت جنسی، انجام واژینوپلاستی یا سفت کردن واژن را در نظر بگیرند. واژینوپلاستی می‌تواند اهداف مختلفی از جمله سفت کردن بافت واژن، تقویت ماهیچه‌های پرینه واقع بین مقعد و واژن، رفع بی اختیاری ادرار و بهبود صمیمیت جنسی را شامل شود.

لابیاماژورپلاستی (کوچک کردن لابیا ماژور)

در صورتی که فردی به دلیل کاهش وزن قابل توجه، نوسانات ناگهانی هورمونی، افزایش سن، یائسگی یا عوامل دیگر دچار لابیای واژن بزرگ شده باشد، لابیا ماژوروپلاستی یا کاهش لابیا ماژور می‌تواند به عنوان راه حلی برای رفع این مشکل عمل کند.

پرینوپلاستی با پرینورافی

هنگامی که پرینه، ناحیه بین واژن و مقعد، در اثر زایمان طبیعی یا مقاربت جنسی مکرر آسیب ببیند، می‌تواند منجر به آسیب به بافت واژن و همچنین آسیب احتمالی به راست روده یا مثانه شود. از آنجایی که پرینه نقش مهمی در محافظت از ناحیه تناسلی ایفا می‌کند، روش ترمیمی انجام شده برای رسیدگی به چنین آسیب‌هایی به عنوان پرینوپلاستی یا پرینورافی شناخته می‌شود و رویکرد خاص درمان بر اساس ماهیت آسیب تعیین می‌شود.

هودوپلاستی

اگر وجود چین‌های بیش از حد روی کلیتوریس اثرات منفی بر ارگاسم ایجاد کند، مانند تاخیر در اوج لذت، مراجعه به تخصص جراح یا متخصص زنان و بحث در مورد امکان درمان می‌تواند راه حلی برای این موضوع ارائه دهد و کیفیت کلی تجربیات جنسی را افزایش دهد. 

بزرگ کردن لابیا ماژور

شکل طبیعی لابیای واژن می‌تواند در طول زمان به دلیل عوامل مختلفی از جمله افزایش سن، کاهش وزن، تغییرات هورمونی و زایمان‌های متعدد تغییر کند. علاوه بر این، در موارد خاص، این موضوع ممکن است ژنتیکی باشد. یکی از روش‌های موثر برای رفع این نگرانی، استفاده از تزریق فیلر است.

آمادگی قبل از جراحی زیبایی واژن

قبل از انجام هر نوع جراحی زیبایی واژن، بسیار مهم است که در انتخاب جراح دقت کنید. انتخاب یک جراح ماهر و با تجربه برای به حداقل رساندن خطر عوارض احتمالی بسیار مهم است. علاوه بر این، موارد مهم دیگری نیز وجود دارد که باید در نظر گرفته شوند، از جمله:

  • گفتگو با جراح در مورد سابقه پزشکی و داروهای فعلی ضروری است. 
  • مهم است که قبل از اقدام به جراحی، از باردار نبودن خود مطمئن شوید. 
  • توصیه می‌شود از اصلاح ناحیه‌ی تناسلی طی یک یا دو روز قبل از عمل خودداری کنید. 
  • علاوه بر این، توصیه می‌شود تا یک هفته قبل از عمل از شنا و استفاده از جکوزی خودداری کنید. 

همچنین توصیه می‌شود با جراح خود در مورد داروهایی که قبل از جراحی باید از مصرف آن‌ها اجتناب کنید و همچنین بازه زمانی توصیه شده برای پرهیز از فعالیت جنسی قبل از عمل، صحبت کنید.

این مقاله نیز ممکن است برای شما مفید باشد: پیشگیری از یائسگی زودرس

نتیجه گیری

جراحی زیبایی واژن شامل روش‌های مختلفی است که با هدف بهبود ظاهر و کاهش ناراحتی، سوزش و خارش انجام می‌شود. این روش‌ها می‌توانند در کمک به افرادی که مشکلات مربوط به ناحیه واژن خود را تجربه می‌کنند بسیار موثر باشند. مشاوره با یک متخصص و جراح زنان به انتخاب مناسب‌ترین روش بر اساس انتظارات و نیازهای خاص شما کمک می‌کند.

ارتباط-با-دکتر-دادخواه

سوالات متداول

آیا جراحی زیبایی واژن دردناک است؟

هر جراحی دارای میزانی درد و عوارض پس از عمل است. پس از انجام این عمل، ممکن است درد و تورم موقتی در ناحیه عمل وجود داشته باشد. اما با تجویز مسکن‌ها و پیروی از راهنمایی پزشک، می‌توان این عوارض را کاهش داد.

بهبود پس از جراحی زیبایی واژن چه مدت طول می‌کشد؟

زمان بهبود بستگی به نوع عمل و وضعیت جسمی هر فرد دارد. در حالت کلی، تورم و درد موقتی در یک تا دو هفته اول پس از جراحی انتظار می‌رود. اما بهبود کامل و استفاده کامل از نتایج جراحی ممکن است تا چند هفته یا حتی چند ماه طول بکشد.

آیا جراحی زیبایی واژن تأثیری بر عملکرد جنسی دارد؟

هدف اصلی این جراحی بهبود ظاهر واژن است و در نتیجه ممکن است تأثیری مثبت بر اعتماد به نفس و رضایت شما داشته باشد. اما تأثیر جراحی بر عملکرد جنسی برای هر فرد متفاوت است و ممکن است نتایج متغیری داشته باشد.

مطالب مرتبط
دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *